
Jubileusz istnienia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lubartowie to czas refleksji i pochylenia się nad dorobkiem wszystkich osób , które tworzyły i tworzą to miejsce. Przed nami jeszcze wiele wyzwań, celów i zadań do osiągnięcia.
Oby kolejne lata naszej działalności upływały w pomyślności, dobrym zdrowiu, poczuciu spełnienia i zadowolenia, a osoby korzystające z naszego wsparcia zawsze czuły, że jesteśmy tutaj dla nich.
Centrum, jako jednostkę organizacyjną Powiatu Lubartowskiego powołano 8 marca 1999 roku. Początkowo zajmowało budynek przy ul. Słowackiego 11, a od 15 lipca 2011 roku mieści się przy ul. Szaniawskiego 64. Obecnie dyrektorem jest Magdalena Monist. W jednostce zatrudnionych jest 21 pracowników etatowych.
Jednostka w swojej działalności realizuje zadania własne powiatu oraz zadania zlecone z zakresu: pomocy społecznej, rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy domowej i wspierania osób niepełnosprawnych oraz inne zadania określone właściwymi przepisami prawa.
W 2011 roku wyznaczono nas na organizatora rodzinnej pieczy zastępczej. Zapewniamy czasową opiekę i wsparcie dzieciom w potrzebie. Udzielamy pomocy finansowej na pokrycie kosztów utrzymania małoletnich, a także wychowanków opuszczających rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo-wychowawcze. Promujemy rodzicielstwo zastępcze poprzez autorską kampanię społeczną „Kierunek Rodzina”.
Dofinansowujemy turnusy rehabilitacyjne, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, likwidację barier architektonicznych oraz technicznych w komunikowaniu się. Wspieramy działalność sportową, kulturalną, rekreacyjną i turystyczną osób niepełnosprawnych.
W ramach zadań zleconych realizujemy Program Korekcyjno – Edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową. Realizujemy świadczenia dla posiadaczy Karty Polaka. Wspieramy też osoby doznające przemocy. Naszym niewątpliwym sukcesem było utworzenie w listopadzie 2022 roku pierwszej w powiecie rodziny zastępczej zawodowej.