Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lubartowie informuje, że dnia 15 czerwca 2021 roku Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu ,,Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.
Od dnia 1 lipca 2021 r. realizatorem rządowego programu „Dobry Start” jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Osoby sprawujące pieczę zastępczą, wnioski o świadczenie dobry start składają drogą elektroniczną poprzez portal PUE ZUS. Instrukcje są dostępne na stronie internetowej ZUS pod linkiem https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start. Wszystkie rodziny zastępcze, aby złożyć wniosek o świadczenie 300+ powinny posiadać zaświadczenie Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej o umieszczeniu dziecka/dzieci w pieczy zastępczej dla celów ustalenia prawa do świadczenia dobry start.
PCPR w Lubartowie informuje, że zaświadczenia dla rodzin zastępczych z terenu Powiatu Lubartowskiego są wydawane przez PCPR w Lubartowie.